Belize! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Richard Kruseman - WaarBenJij.nu Belize! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Richard Kruseman - WaarBenJij.nu

Belize!

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

16 April 2014 | Belize, Caye Caulker

Na een geweldige tijd te hebben gehad in Mexico, kwamen we aan bij de grensovergang van Belize. Uiteraard stopte onze bus als enige bij de Mexicaanse grens, waar we 300 peso´s moesten neerleggen. We dachten hier wel onderuit te komen, maar zo´n Mexicaan in uniform heeft toch wat te veel macht. Helaas... en als een stel opgelichte toeristen arriveerden we in de hoofdstad van Belize, genaamd Belize City. Tot mijn grootste verbazing spraken alle mensen hier perfect Engels en hing er toch wel een ietwat luchuber sfeertje.

Gelukkig was onze bestemming Caye Caulker, een partyeiland voor de kust van Belize. Terwijl we naar de haven liepen werd ik nog even met een stalen pijp op mijn backpack geslagen door een halvergare man, met de vraag wat ik van plan was. Uiteindelijk was zijn doel om wat geld van ons te krijgen, maar dat is mooi niet gelukt.

Aangekomen op Caye Caulker werden we verrast door een paradijs. Alle mensen waren super relaxt en er hing een zaaaaalig sweertje. We hebben onszelf ingechecked in het hostel Dirty McNasty, dat een fantastische ´manager´ bleek te hebben. Benedict was een man met rastaharen die zo van Jamaica geplukt leek te zijn. ´Son of a gun!´ en ´Talk to me motherfucker!´ waren zijn zinnen die hij tegen elke gast schreeuwde. Wat een held! Hij had voor ons ook nog een boottocht georganiseerd. Tijdens deze tocht hebben we mogen genieten van dolfijnen, pijlstaartroggen en haaien. Wat baas om met deze dieren te mogen zwemmen. Ook de gevangen Barracuda mag niet ontbreken, die we s´avonds hebben opgegeten. (Ook de rum zorgde voor een fantastische sweer op de boot ;)) Daarna nog op stap geweest. Onder andere naar de reggaebar, waar het doodnormaal is dat de bewakers met pistolen rondlopen.

Tijdens ons verblijf in Dirty McNasty hebben we ons lichaam ook nog een beetje bij weten te houden. Er stonden namelijk zeer goede geimproviseerde fitnesstoestellen in de achtertuin.

Het einde van het eiland was een ultieme plek waar je zo dagen kunt chillen. Het eiland is namelijk door tweeen gesplitst, toen er een orkaan overheen is geraasd. Daarom heette deze plek ´de Split´.

Op een avond hebben we ietwat onder invloed kokosnoten gezocht samen met Robert. Robert was een kerel uit Zwitserland die altijd een groot machete bij zich droeg. Deze werd dan ook goed gebruikt tijdens het bereiden van een kokosnoot, gemixt met wat rum.

Caye Caulker hebben we afgesloten met het Eastern party. Dit is een groot feest op het eiland en vele mensen uit Belize City komen naar het eiland om Pasen te vieren.

Al met al een te gekke tijd gehad op Caye Caulker, waar we ook veel relaxte lui hebben ontmoet. De laatste ochtend wakker geworden in een hangmat, in een ander hostel. Helemaal in de war natuurlijk en als een gek naar mijn eigen hostel gegaan en de backpack weer ingepakt. Snel naar de veerboot gerend en precies op tijd hebben we Caye Caulker, helaas, achter ons gelaten. Weer aangekomen in Belize City en daar hebben we onze reis vervolgd naar Flores, te Guatemala!

• 04 Juni 2014 - 10:58

Suze:

Hallo Richard mooi verhaal over Belize. Spannend!!

• 04 Juni 2014 - 14:21

Jur:

Wat een geweldige reis maken jullie ! Once in a life time experience.

• 08 Juni 2014 - 00:13

Ben:

Hoi Richard,
    Ik zie nu pas jouw mooi geschreven verslag, mooi om zo op afstand mee te maken.
    Je moet de groeten hebben van Peter, je vroegere baas uit Stadskanaal. Gisteren dik een uir bij hem op kantoor gezeten om te praten over zijn nieuwbouw plannen.
    Veel plezier verder!